6.9.09

Upcoming Rapper - Finess

Musikbolaget Deh Din Poik Entertainment verkar leverera stort igen.
Huvudpersonen som ni alla vet är Pato Pooh men läs noga nu... hans hypeman/sidekick som jag såg då när jag var på kungsan , släpper snart en mixtapet.
Han går vid namnet Finess och för nån timme sen fick jag en låt skickad till mig av en läsare.
Låten som heter Flyger Högt och det är just lite av det bolaget håller på att göra just nu. De flyger knappast lågt.

Nu kanske detta låter konstigt men ni får avgöra själva, hans röst låter lite som Blues, ni minns väl Blues..killen som gjort låtar som under ytan, släpp mig fri?! Fast modernare och rappar lite snabbare. Blues var ganska slow i sina rhymes.
Det är lite svårt att jämföra honom med Pato, och det är kanske det som är meningen, artisterna ska väl inte konkurrera ut varandra, taktiskt tänkande?!
Men säg mig vad ni tycker och berätta gärna om ni vet något mer om honom, hittade ingenting själv....kanske borde hooka en intervju om det går sig an?!

Finess-flyger högt

19 kommentarer:

AbsolutSvenskhiphop sa...

HAHAHA!
"En real mother fucccker, kalla mig inte för MOFO"- skulle det vara en hint på något sätt dom inte Pato ville lägga själv?!

Candiee sa...

Han heter Jaouli egentligen, lägg upp en intervju, vet själv inte så mycket om honom. Visst är han bra!!!!!

Anonym sa...

Fett catchig....smart att lägga in deh din poik i varannan mening.
Man missar inte vilka hans boyz e iallafall

Comehate sa...

Jag fattar vad du menar om det där med Blues, hade inte tänkt på det om inte du nämnt det.

Anonym sa...

Jag fattar inte varför alla håller med dig varje gång du skriver något!
Visst den är bra, men nu har du satt deh din poik på den högsta pedalen. Tror du inte att de kommer vara lika dryga som Rmh till slut.
för höga hästar

Anonym sa...

Blues!!!!! Vad hände med honom. Nu måste jag lyssna på släpp mig fri för minnenas skull.

Anonym sa...

Helt klart en intervju. Det står verkligen ingenting om honom, försökte själv leta nu.

sara sa...

Välkomna mig heter hans mixtape som kommer ut snart.

lovemusic sa...

Om du tycker att denna är bra så har du inte hört höj volymen!

Anonym sa...

Tappade dom dig när du var liten eller något?!
Han låter inte alls som Blues

Anonym sa...

har dom lite attityd på det bolaget?!;- varför kör man på om man inte tänker bli bäst???

Niklas sa...

He is aiiight!

... sa...

Han liknar faaan blues fanemig!
kolla på http://www.youtube.com/watch?v=GJIs-ntLD9w&feature=player_embedded

Anonym sa...

men blues var keff, han här är ju bra,.

Natalie sa...

lägg upp en intervju!! han är jätte duktig och har bra energi på scen!

Anonym sa...

Tycker jag med att du ska göra.
Låten är bra. Men man kan inte jämföra honom med bossen Pato.

Anonym sa...

Nu längtar jag bara till MOFO kommer tillbaka.

slowmo sa...

hans röst lät faktiskt som blues.. Old blues, han var bäst ändå.. the realest!

Anonym sa...

Han har inga låtar på sin myspace ju