5.9.09

Mofo,Persian Gold


Det är många som tycks ha koll på vart Mofo rullar nånstans verkar det som.
Ryktet om att han skulle vara död va lite att ta i men, men
Jag fick två mejl som gav mig den informationen jag sökte efter.
Jag fick t.o.m namnet på studion han är på, Brewhouse Innovation, Valhalla.

För det första så kan vi ta bort namnet The Maverick efter Mofo.. för enligt mejlet så har han stryk det och går numera efter bara namnet MOFO.
Han har stängt in sig i en studio och arbetar med en producent vid namnet Niklas Von Arnold för att snart släppa sin EP- Persian Gold.
Hur den resulterar återstår väl att se. Jag hoppas att det inte rappas på persiska, vill ju kunna förstå vad som sägs. Han verkar ha händerna fulla nu efter det blivit lite ändringar i managmentbolaget och att hans sidekick har slutat av religösa anledningar.
Att det har varit så tyst om honom beror nog på att han slutat blogga helt ock hållet, och det gör ju oss övriga ganska ovetande om vad han sysslar med och hans hur ocenurerade tankar spinner.

Det ryktas att han vill ändra den imagen som han hade förut genom att försvinna lite och lämna blogg världen och bara koncentrera sig på musiken.
Hans egna blogg som han har mofoonline.se är det inte ens han som bloggar. Det är en bloggare som kallar sig för Mr Anderson.
Ett annat rykte som gick ett tag om det här med musikbolagen som jag har nämt flera gånger i pussywoodbloggen om lömskhet och för mycket luft.
För ett tag sen fick jag veta att Mofo skulle uppträda på Gothia Cup och han skulle uppträda med några välbekanta ansikten bl.a Adam Tensta. Adams´management alltså RMH tackade till en början "JA" om att följa med och ge en spelning, under förutsättning att de hade möjligheten att avboka med 10 dagars notis. Men de passerade tiodagars-spärren och trodde att eftersom ingen hade hört av sig att det var givet att det skulle bli av.
Men Mofo gänget ville trots allt bekräfta detta och börjar de ivrigt försöka få tag på både Adam och hans management. De ringer, mailar, och kontaktar utan resulatat. Ingen ville svara på huruvida de faktiskt tänker deltaga eller inte.
Detta blev ett problem eftersom Mofo och hans mangement hade skrivit ett avtal med Gothia cup som de var tvungna att följas ganska strikt men eftersom de inte fick tag på RMH så blev det ingen spelning.
Så mycket för musikblagsvänner va?
Nu återstår det bara att den där Mofo slår en pling och hör av sig tycker jag!!!!!

36 kommentarer:

mizzme sa...

Där fick ni, han är inte död, vet inte varför man sprider så falska rykten.

Anonym sa...

orka allt snack om iran, alla demostrationer, det hjäper väl ingen att dom är på sergelstorg och viftar flaggor.

Anonym sa...

Hoppas att ep blir tuung, för han är tuung without a doubt

Anonym sa...

VILKA FITTOR DOM ÄR PÅ RMH. fÅTT FÖR MYCKET LUFT, STÄMMER HELT RÄTT

Anonym sa...

klarar mofo sig inte utan rmh eller?, får han inga gig utan dom?

Wiggahater sa...

Han verkar boka av mycket spelningar undrar vad det beror på, det blev inget the grind, urban cruise,gothia cup och massa annat, sen sparkar han sin manager och nu skrivs det här att hans sidekick hoppat av pga "religösa skäl" yeah right

Iranier sa...

snyggt omslag, och till dig som skrev om iran, fuuk u. verkligen, du har ingen aning om vad som pågår där din rasistiska jävel

Anonym sa...

ska han inte börja blogga igen då? eller e den tiden är helt förbi passerad

Anonym sa...

varför skulle jag vara rasist, det blir bara tröttsamt, massdemonstrationer om iran, kom igen,.. det finns mycket mer i världen vi kan påverka än det där.

Anonym sa...

Varför sparkade han sin manager?

Anonym sa...

reklam, reklam, reklam kanske?

lina sa...

har ingen ställt sig frågan om varför mofo avböjde att hoppa av den båten. DÅ menar jag DEN RIKTIGA anledningen.

Anonym sa...

all respekt till mofo, han är skit bra, slår pato i alla lägen

Anonym sa...

Hans musik är inte så bra, har ni tänkt på nar man lyssnar på hans låtar att det bara upprepas han är inte så kreativ i sitt skrivande., bnice blogg by the way

Comehate sa...

shieet, jag trodde nästan att han var död, började googla upp det med en gång då jag såg kommentaren.

Anonym sa...

he is king

Anonym sa...

mofo med kartellen det är bara patetisk, tycker du inte teeda?

chris sa...

Du har en skitbra blogg, bra med intervjuer och så men kan du inte ha tävlingar i din blogg?

Anonym sa...

var det inte du som skrev dom elaka inläggen om mofo på pussy?!

Anonym sa...

jaha, jag har aldrig fattat det, e det du som är pussywood?, heheh, kul

Anonym sa...

men varför tyst innan han ska släppa sin ep, ska han inte hypa inför den?

stefan sa...

Om han ändrar image tappar han inte många fans då?, för de flesta som gillar honom gör det för den mofo de fick lära känna or?

Anonym sa...

jag känner små barn som gör bättre musik än mofo

Anonym sa...

Den som kommenterade elakt om iran, måste vara sjukt korkad i huvudet, jävla orre

Anonym sa...

Denna bloggen dödar ametist och alla andra hip hop bloggare. jag har nog aldrig sett så mycket kommentarer. skönt att kärlek till svensk hip hop visas.

Ida manneh sa...

Varför slopar han the maverick?, sak sammaa kanske man kallar ju honom mest för mofo vilket fall som

Anonym sa...

Hört att han är fett rik

Anonym sa...

Mycket upprepningar om Mofo på denna bloggen

Anonym sa...

Har dom obekantat sig nu då?

Anonym sa...

men gumman jag måste bara säga en sak. Jag & min kille såg mofo vid espresso house i gbg, han satt med sin laptop och ja blev fett nyfiken och snegla och såg att han höll på o photoshoppa or something en konstiga bilder på mona lisa. samma bilder som finns på hans blogg på "30 august"! det är HAN SJÄLV som bloggar där HAHAHAHA

Anonym sa...

Hahah, är det sant, Shiiet mofo fortsätter att skämma ut sig. DAMN

mizzme sa...

FAAAN va pinsamt! Varför sitter han offentligt med sin dator och gör så, OMG, jag döör

Anonym sa...

Mofo kör helt fel taktik, han måste ha tappat FANS på vägen nu

Anonym sa...

Ni kan snacka så mycket skit ni vill om Mofo och tycka att han är hur keff som helst men har ni tänkt på att han har landat en deal med MOTHAFUCKA IDOL, idol som går på 4 varje vardag på bästa sändningstid?! Vem har sin låt som en idol vinjett om det inte är mofo the maverick?
What they want....
VAd säger lille pooh nu då?!

Johan von Arnold sa...

MOFO´S NYA EP "PERSIAN GOLD" HITTAR DU HÄR.
http://www.youtube.com/view_play_list?p=85E53C18B4D51AE8

Anonym sa...

Hur som helst mina damer och herrar så har han genom sin musik gjort att ni lagt eran tid hær och fyllt sidan hær med kommentarer...

Så vargen sætter sitt avtryck..