4.9.09

Lunchdejt m Frida

Fröken Malki
För ett tag sen lunchade jag med Frida Malki, Frida Börjesson,Yayo Frida, blogg Frida...yes,yes hon har många namn och många hårfärger dessutom men bara ETT ansikte. Ni kanske undrar varför hennes namn dyker i en blogg som ska handla om svensk hip hop. Men jag har min förklaring för mitt intresse för henne , intresse väcktes då jag fick syn på I´m your pusher bloggen. Gänget bakom den bloggen skrev om henne ett par gånger och det visade sig att läsarna hade sina egna starka åsikter om henne.
Jag började kolla upp vem hon egentligen var , det kom fram att hon hade medverkat i några musikvideon och jag kom senare på att hon gästbloggade hos Mofo The Maverick på yayo.se(bloggen finns inte kvar). Jag försökte gå tillbaka till Mofos gamla inlägg och fann då att hon hade en egen blogg där. När det väl började dyka upp fler frågor i huvudet så HÄNDE det. Skandalbomben släpptes och i samband med det så gjorde det att hennes namn uppmärksammades. Jag pratar om urban cruise, ett ämne som var på allas läppar och väckte t.o.m intresse hos nyhet 24. Webbtidningen valde först att inte gå ut med hennes bild och namn men ändrade sin artikel lite och gick ut med allt. Jag återkommer till det där med urban cruise...
Den här 19 åringen är lika mycket hatad som hon är älskad. Redan som 17 årig tjej från Uddevalla valde hon att flytta hemifrån och senare kom att bosätta sig i Göteborg. Det var där hon kom i kontakt med rapparen Mofo och de fann varandra på ett bra och vänskapligt plan. Förra året då Jay-z hade sin spelning här i Stockholm befann sig Frida också i storstaden. Hon skapade en hel de kontakter och började pendla allt oftare under ett halvår, tills hon beslöt sig att flytta upp till huvudstan och lämna västkusten.

Urban Cruise
Via både Mofo och Dj Flatline aka Chris från gruppen Panetoz blev hon prestenterad till grundaren av yayo.se Karl Thomas. Hon lyckades att få upp besöks statistiken då hon bara hade gästbloggade några gånger och fick efter det chansen att ha en egen blogg. Mofo ville bestämt starta sin egen sida helt oberoende från yayo och få över Frida dit men Mofo startade aldrig en egen hemsida och Yayo. se blev blogg sidan. Det var också på den sidan det gjordes reklam inför kryssnings båten Urban Cruise. Men den marknadsföringen till Urban Cruise uppfattades som stöttade för en del med tanke på den videon som lades upp på Frida i ett berusande tillstånd. Den videon är inget hon vill kännas vid eller heller associeras till, videon var uppe utan hennes godkännande. Det blev aldrig nån Urban Cruise för henne och Mofo som hade en spelning på kryssningsbåten valde också att avstå med den anledning att han ansåg att det var för mycket killar på båten.
Det är lätt att man har förutsatta meningarna om henne pga av den typiska blondin stämpeln hon fick men allt det där blir bevisat till motsattsen när man väl pratar med henne måste jag bekänna. Frida är en tjej som har många ytliga vänner men menar också på att hon väljer sina vänner noga, iallafall de som får komma nära. Frida tror väldigt mycket på karma och försöker leva sitt liv efter det.
Blygsamt berättade Frida att hon har en dold talang, talangen råkar vara just sång. Hon har t.o.m spelat in en låt med RnB sångaren
Troy Jamz som en kul grej och vem vet, en dag kanske hon släpper låten. Frida har sina egen åsikt om den svenska hip hopen och tycker att de största och bästa just nu är Eboi och Lazee, hon nämner också Troy Jamz som ett tungt namn i den svenska urban scenen och menar på att hans framtid är ganska ljus.
http://www.fridamalki.blogg.se/

30 kommentarer:

Anonym sa...

hon är så jävla snygg.

comehate sa...

hon är katt

Anonym sa...

jag fattar verkligen inte varför du är på hennes sida

Anonym sa...

hon verkade fett blåst enligt det man har hört och läst om henne, men nu ändrar jag uppfattning

cat sa...

Never jugde a book after its cover

Anonym sa...

vart är den videon förresten, försökte leta upp den

Anonym sa...

först så hatar ni på henne sen skriver du värsta fina inlägget, vad e denna bloggen för sorts blogg egentligen

lina sa...

va det hon som gästbloggade hos mofo

Anonym sa...

haha, jag tror folk har missuppfattat, jag har följt pussywood sen dag ett , dom har aldrig hatat på henne., det var i´m your pusher.. bara så att n vet

ida manneh sa...

jag tror inte att jag har hört talas om henne alls

Anonym sa...

Ho n gängar med troy

Anonym sa...

varför backar du upp henne, jag fattar verkligen inte

Anonym sa...

vi tjejer har en tendens att prata illa om andra tjejer istället för att säga fina saker då vi tycker... om tedda tycker detta e bra ska hon väl kunna skriva det, jag tcyker att hon är snygg, och inget lebb snack nu men allvar

Anonym sa...

hänger inte hin alltid på berns?

fjortis sa...

jag älskade henne så hon bloggade på yayo, visste inte att hon bytt blogg

Anonym sa...

hon är lite old news nu, kul att ni tar upp det där med urban och hennes syn på det, men vem bryr sig nu?

mizzme sa...

hon var med pato´s video till on my way va?

Anonym sa...

hon passar mycket bättre som rödhårig, det blonda gjorde henne till en i mängen bland alla dumma brudar

Anonym sa...

jag gillar henne

Anonym sa...

ussch vi har legat med samma kille

Anonym sa...

är hon bara 19 år???????????????????

Anonym sa...

hon visste säkert om den videon ock lekte bara dum efteråt när den släpptes, för att folk ska tänka stackare

mr M sa...

rödhåriga tjejer är lätt dom snyggaste på planeten

Anonym sa...

ja, bytte hon från börjesson till malki? why?

Anonym sa...

fan jag tror jag har sett min framtida fru

Anonym sa...

sjunger hon nu också, vad är härnäst, parfym kollektion och sextapes...miss paris hilton wannabe

cat sa...

sluuuuta hata på henne damn give her a break. frida du är snygg och en ung tjej, nyttja det till max. do what u want.

Anonym sa...

haha vilket skit snack angående urban cruise:D

Anonym sa...

Jag tror de flesta bara är lacka för de inte får umgås med Frida, eller för att de helt enkelt inte vann den ulovade hytten och allt som skulle vara med i den ;)

Anonym sa...

ja,ja.. säkert