12.9.09

A girl in the GAME

MyHipHype efterlyste efter bra, nya och svenska kvinnliga rappare.

Jag fann en ny, svensk kvinnlig nånting...Hon kallar sig för Elsa och "rappar"
Innan the bitchie side of me takes over , så måste jag påpeka igen att fler kvinnliga rappare måste komma fram, MEN jag ser hellre kvalite före än kön.
Jag fick hennes låt a girl in the game skickad till mig och jag lyssnade på det ett par gånger om för att min första känsla var inte alls bra och hoppades på att den skulle ändras med ack.
De första 30 sekunderna av låten är bra fram till SEEMS LIKE IT CAN BE.....
Beatet och refrängen är bra men om man bortser från det så kan jag lugnt säga att det inte finns mycket kvar i låten att gilla.
Hennes budskap är väl ok, men det är som alla svenska kvinnliga rappare som måste spotta minst en låt om könsroller inom hiphopen...and so on. Tröttsamt är vad det är.
För mig känns hennes röst ganska omogen och hennes uttal känns inte hundra procent där.
Visst är denna 20 åriga Elsa söt, dock saknar hon utstrålning och lite av stjärnglans som faktiskt kan vara bra att ha.
Jag ser helt klart potential i henne men vi borde ge henne några år innan vi säger något mer until then BYE ELSA! NEXT!!!!!!!!


22 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har själv nyligen börjat rappa på allvar och gör det lätt 20 gånger bättre än den där Elsa

Anonym sa...

Hon är en melinda wrede, so don´t worry hon lär snart försvinna snabbt igen.

Anonym sa...

Det kommer att bli hennes 2 flopp...men vem vet kanske kommer hon igen cuz 3 time is a charm, hahahaha

Anonym sa...

WIGGAAAAAAAAAAAAAa

Anonym sa...

Vad fan e det hon säger att om hon ar man så skulle alla be efter hennes autograf?!, Pinsamt ju, denna låten kvittar om det är en tjej eller kille som rappar den är fortfrande ursel

svennebannan sa...

Hahha, why u are a girl aren´t u suppose to sing?; No I can´t do that no I can´t do that so I choose to do may own thing!

Ja, för spotta ut rhymes e hon inte duktig på iallafall

så svensk sa...

Hon är bra men jag kan hålla med dig om hennes uttal

Anonym sa...

Man hör att hon är svensk, kanske borde hon rappa på svenska istället, kanske blir bättre

mizzme sa...

Visst att man ska se att det är ett "problem" att det är bara killar som rappar men tråkigt att de måste rappa om det, feven gjorde det, tror att melinda gjorde det och nu hon, oki...we get it, men kom på nåt annat.

Anonym sa...

Den fastnar lätt i huvudet, är det en hit?, nää, men den är bra.

Anonym sa...

Hon är mycket bättre än de flesta killarna i svensk hip hop, kanske inte de stora men många andra.

Anonym sa...

Det är synd att tejer inte kan backa upp varandra, det som allt annat är du kanske lite avis myhiphype?

Anonym sa...

Inget fel med henne överhuvudtaget.
Vem är du egentligen? talangscout eller????

swineflue sa...

Krävs det en talangscout för att höra att hon inte har skills?

Sara sa...

Dear My Hiphype do u rap?
I så fall kan du visa och göra bättre...eller???

Anonym sa...

Kan du inte skriva om raskillnaden på den svenska hip hopen,?
Tycker du inte att det är mindre svarta som får synas nu, när alla iranier och chilenare tar över?!

Anonym sa...

Har du hört remixen, dåligt som bara den.

Anonym sa...

Hennes skiva stickup som denna låten du har uppe på din blogg e ifrån har varje låt baserad på ett samhällstema. så det e inte bara om könsroller, så att du vet

Anonym sa...

Ny och ny, hon har varit med i 3 år nu, så du e nog lite efter här va.

comehate sa...

HON ÄR NY, snälla 3 år e väl fan ingenting?
hon floppade helt totalt med sin förra mixtape.
Satisfaciton, PrettyUgly
Vad fick hon en två spelningar under 1,5 år? Och om ni tror att hon kommer att lyckas denna gången så har ni helt fel. Myhiphype har helt rätt och är inte klar som artis, tillbaka till fabriken och kom tilbaka sisådär om 6 år.
Peace

Anonym sa...

RMP står väl för Respect My Pussy...RHP-Respect Her Pussy då.

Anonym sa...

Elsa är wigga,ful, en wigga,dålig rappare, tråkig,dåligt när det kommer till rhymes..ska jag fortsätta för listan går vidare.