23.9.09

Hip Hype Rap Idol!

Läsare, läsare bakom skärmen där...Vad vore en blogg utan tävlingar och utmaningar här?!Idol i all ära men nu är det dags för rap och hip hopen att ta över.

Efter många om och men är det nu bestämt att testa på en grej.Några har påpekat att det säkerligen finns rappare "in the making" bland mina läsare. Och vem vet ,det kanske finns några bakom skärmen där.
Därför utmanar My hiphype den svenska hiphop forumet Whoa om en "gammal" tävling som gjorts av mbfimg/RMH.

Utmaningen lyder:
Det är en Grimeproducent vid namnet Fiends som gjort beats " Dirty Likkle Secrets Vol.2". Det är en del bas och trummor i dessa beats kan jag lova och visst kan det vara en STOR utmaning för de flesta rappare, för ni är vana vid mer klassiska hiphopbeats och det kanske inte just dessa beats som är direkt den sortens som jag skulle önska men ni som är hip hype läsare klarar ju av allt! Visa nu att ni kan rappa på all sorts beats.För att delta , skicka mig en intresseanmälan via ett mejl psswood@gmail.com... ditt namn, ålder och vilken stad du är ifrån. Du får sedan beatsen skickad till dig och sen ska du skriva ner dina rhymes och rappa framför kameran som du skickar sedan tillbaka till mig. Din video läggs upp på min blogg.Tävlingen skulle hålls fram till den 25 september egentligen men den skjuts upp till 2 okt.
Vad väntar du på nudå?

17 kommentarer:

musicblogg sa...

Fett

Anonym sa...

hmm luktar smyg reklam för rmh, här

Anonym sa...

Finns det inget pris eller?

hiphop sa...

lycka tll, blir kul att se sen

Sara sa...

Kul att du lyfter fram nya rappare, det finns gott om "underground" mc ska du se.

Anonym sa...

Var du på troys release fest?!, Tyckte jag såg dig där. LOL

Anonym sa...

Blir det nån intervju med ri-fa då? Eller du sket i det, hahha?!

Anonym sa...

kan man bara lägga upp videon på youtube och skicka länken sen till dig eller?!

Anonym sa...

skulle man vilja vara med bara för äran?

Anonym sa...

jag vet folk som skulle utan tvivel göra bättre i från sig än de flesta rappare det finns där ute.

B sa...

intressant och se om det blir många som ställer upp.

Niklas sa...

Måste ärligt säga att jag verkligen fastnat för din blogg. Jag gillar det du gör

Anonym sa...

Uppdatera oftare!!

Anonym sa...

Kan du inte intervjya och fråga kartellen om det är dom som är bakom helikopter rånet

Anonym sa...

det rånet som skedde imorse är nog för avancerad för kartellen, små ligistor är vad dom är.

Anonym sa...

Är det adam tensta beats eller?!; det suger ju.

- • Rebecca • - sa...

Hahaha sorry chick,but you aint scaring me my dear!

Om du e snäll kanske jag tar me mig en bit till jobbet imorgon? :D