15.10.09

The night of Pooh

Varför faller man oftas för dessa pr trick.
Ni vet.... kom tidigt och inte för att det skulle vara risk för kön skulle kunna bli ofantlig för vad gör det när man är på listan utan för att han skulle upp på scen tidigt. Det vore nästan ett brott från min sida att missa en sekund av Pooh´s uppträdande. Till min ovetskap och dåliga kolla på att det skulle också vara videosläpp till Follow me blev det en trevlig"överrsakning". Men jag offra mig gärna till pr tricken må jag säga. Jag faller inte bara offer för det men det verkar som min identitet försvann lite. Nu tillhör jag också lite av de ovanliga afrikanerna som håller tiden. Vart jag har lärt mig att passa tiden helt plötsligt vet jag inte vart det kommer ifrån, kanske been touched be the pooh magic?!

Aja, nu får jag sluta berätta om min djupa självinstinkt och berätta mer om gårdagen.
Som sagt en tidig teeda kom ,såg och blev så klart nöjd.
Redan vid dörren står Pato och hälsar sina fans,familj och vänner välkomna, som en väluppfostrad värd.
På hans inbjudan stod det så klart att han skulle vara på scen vid 22.30 och självfallet så var det inte så.....dessa pr trick asssåååååå.

I think I came a bit
Istället fick jag njuta av 2 timmars öronorgasm som Dj viet-naam bjöd på då han scrach:ade skivorna som om det inte fanns nån morgondag.
Det var en sådan publik jag förväntade mig att det skulle vara, folket från blå,och gröna linjens undergångar var där och visade sitt stöd, men lite här och där så hade vi välstyrkna skjortor och slips nissar som stod redo och inväntade den personen som vi alla väntade på ivrigt.
Visst att musikbolags vännerna var på plats, antigen för att visa sitt stöd eller också enbart för att promota sig själva, men de fanns där och minglande med varandra, runt ett hörn.
Min nyfunna kärlek om jag får uttrycka det så, grabben Finess som jag har förälskat mig i lite lätt´med tanke på hans sätt att spotta på micken var klart öppningsakten, sen kom Mister han själv, mannen i frågan och mördade direkt med låten Abow, (hade varit en besvikelse om han inte kört den)
Han passade på att ge cred och visa sin tacksamhet till folket som dök upp, tackade sina musikbolags vänner och t.o.m kom ut med att den signade Rmh proddaren K.one numera kommit med melodifestivalen med en låt(antar jag). Spännade. Hip hopen i Sverige visa att vi inte behöver begränsa oss.

Jag kan lätt säga att jag varit superskeptisk mot att Pooh gjort en låt med Adam och samt kör något som är mer Adams stil än hans, men han lyckades att vända min skeptiska åsikt till beundran istället.
Videon han visade på den nya singeln Follow me var helt klart ett smart drag från hans sida, för han gav oss något extra än bara en vanlig releasefest, men å andra sidan är det Pato muta´´´´fuu´´ Pooh vi snackar om så....
En video som tog oss tillbaka till en värld av tvspelets värld , med sin super mario inspirerade video val så lyckades han till min förvåning fånga båda Adams stil men också Pooh på ett roligt sätt.

Kvällen i stora drag
hmmmmm, vilket är ordet jag söker efter?
hur uttrycker jag mig utan att trampa på någons tå???
Den var nästintill fulländad helt klart, det var inte den bästa men det var mer än godkänt.
Hoppas Mr pooh njöt av sin kväll och sover ut idag:)

9 kommentarer:

Lina sa...

Ville bara säga hej, det var vi två tjejer som gick fram till dig och babblade på inne på berns toa igår.
hoppas att vi inte tjatde i sönder dig om din blogg. Kram/lina och magaritha

Anonym sa...

Videon var långt ifrån Poohs stil, visst var den bra men det var inte hans stil

Anonym sa...

han behöver inte göra en video som ska vara hans stil, det handlar om att han ska kunna göra det till sitt eget oavsett vad.
jag var också skeptisk med tanke på att Rmh har sina tensta tyglar med 90 tal färger och jobbiga ljud

Anonym sa...

Var det du i helsvart och nike sneakersna igår? Om du stod vid K-one dvs

Anonym sa...

var det mycket folk trots den korta varseln?

Dagens sa...

HAHA ingen kan missa teeda aka Bambii!!
Snekers i dont think so! Hon går alltid ut i high heals o trillat med dom överallt, du ser henne på golvet!
Toaletten är en annan spot, feel free to get to know her there
HAHAHAH love!

Anonym sa...

Fett video

Anonym sa...

Uppdatera

Anonym sa...

Underhållande