10.1.10

Landet Vanlig

Jag har kommit på det!!!! Det sägs att svenskar är medelmåttiga och att svenskar kan vara lite för likgiltiga.

Det är väl så omvärlden ser vårt avlånga land och dess invånare, själv har jag aldrig förstått mig på varför man nöjer sig med att vara medelmåttig, men, men det är ett annat inlägg i sig.

Det är så jag ser rappare i Sverige, det där med att vara vanlig, har speglat sig i vår hip hop kultur här hemma. Jag insåg nyligen hur jag oftas svarar likadant efter att jag får frågan om vad jag anser om vissa rappare. Det har oftas slutat med ett och samma svar: just another average cat dvs medelmåttig. Det är få som sticker ut och då menar jag verkligen sticker ut, kanske beror det på att de flesta inte riktigt har funnit sin stil i själva genre......





5 kommentarer:

Anonym sa...

Varför intresserar det dig att skriva om svensk hip hop om det ändå är så tråkigt som du säger

mizzme sa...

Anledningen varför svenska rappare inte är fler i den stora marknaden är just för den anledningen att dom är inga unika typer.

Anonym sa...

du har en poäng där, we need to step our game up!!!

Alex sa...

jatte vacker blogg!!
kram

Anonym sa...

du har helt rätt och jag ser att du gillar lil wayne och jag måste medge att han är väldigt medelmåttig rappare